.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سالروز معراجی ترین پرواز سردار چالوسی
سالروز معراجی ترین پرواز سردار چالوسی این روزها مصادف با سالروز عروج غریبانه سردار یاسرغرایاق زندی، شهیدی است که چالوس و کلاردشت مازندران مفتخر به مالکیت کارنامه ایثارگری و رشادت های استثنائی و تکرارنشدنی او بوده و در حسرت و حیرت از آن همه همت و غیرتی هستند که این سردار چالوسی در جبهه های نبرد حق علیه باطل از خود بجا گذاشته است.

رزمندگان گردان تخریب لشکر ویژه ۲۵ کربلای مازندران او را به وضوح می شناسند، کلاسهای ابتکاری و خلاقیت برانگیز این استاد شهید و مبتکر فرهیخته را بیاد دارند، روحیه بالا و ادبیات تشجیعی او را همه دوستان و همسنگران او در خاطره خویش به ثبت رسانده اند، دل شجاع، سر نترس، نگاه عمیق، تحرک دائم، شهادت طلبی ها و شهامت ورزی های او را کسی از یاد نبرده است!

عشق در او موج می زد، از ساحل رفاه گریزان بود، دریا را دوست می داشت و دلش برای تکاپوی طوفان، تنگ می شد، حتی زمانی که مجروح هم بود، مثل بچه ها برای خط مقدم بی قراری می کرد، شهیدی که فهمیده بود، دنیا برای او کوچک است، قفسی تنگ بیش نیست، عرش برایش فرش پهن کرده و عشق او را انتظار می کشد، شهیدی که دعوت و فراخوانی خدای خویش را به گوش جان می شنید: "یا ایتهالنفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی"، عزیزی که تنها ذکر او لبیک به ندای "هل من ناصرٍ ینصرنی" امام حسین(ع) بود، نمازهایش مثل نماز ظهر عاشورا رنگ حماسه داشت، نگاهش،نگاه عباس(ع) بود، الگویش، دلیری اکبر(ع) بود، اراده اش، شبیه اراده قاسم(ع) بود، دلش، زخمی از زخم گلوی اصغر(ع) بود، مناجاتش، توسل عشق و دعایش، استغاثه وصل بود!

سرداری که قبل از آخرین حضور، چشم و گوش او زخمی شده و حتی یکی از دستان خویش را نیز از دست داده و جانباز شده بود! و همه مانع از حضور مکرر او در جبهه ها بودند، اما او بگونه ای اصرار می کرد که گویا او را صدا می زدند و دیگر نمی توانست بماند و آزادگی را در گرو بگذارد و در محبس تنگ دنیا، اسارتی را انتظار بکشد که رهایی از آن مشکل جلوه می کرد!

راستی چگونه می توان این شهدا را اندازه گیری کرد؟! چگونه می توان به آنها درجه واقعی داد؟! چگونه می توان ایثار را رتبه بندی کرد؟! آنجائی که همه از هم برای استقبال از خطر سبقت می گرفتند! آنجائی که داوطلب میدان مین می شدند! آنجائی که برای حضور در خط مقدم! برای حضور در شب های حمله! برای اطلاعات عملیات! برای عملیات های شبانه! برای عملیات های متهورانه ایذائی و برای عشقبازی از هم سبقت می گرفتند! چگونه می توان به یکی نپرداخت؟!

این سردار چالوسی که در جریان عملیات کربلای ۵ (دی ماه سال ۱۳۶۵) و حمل مهمات در کانال پرورش ماهی عراق و در اثر اصابت راکت هواپیماهای دشمن بعثی به آنها که حامل مهمات برای خط مقدم بوده اند، منفجر و او به همراه چند همسنگر دیگر کاملاً پودر شده و به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسیده، سالهاست که در وادی غربت مانده و مزار یادبود او در گلزار شهدای چالوس فقط مدفن پلاک و لباسهای اوست!

او همان شهیدی است که با چشم و گوش مجروح و دست قطع شده، که قبلاً جانشین گردان تخریب بوده، پس از شهادت مراد او یعنی سردار شهید محمدرحیم بردبار-فرمانده برتر واحد تخریب لشکر)، فرماندهی گردان تخریب لشکر در آخرین عملیاتی که او حضور داشته، به عهده او سپرده شده بود!

متذکر می شوم که از این شهید بزرگوار، فرزندی همنام و هم مرام او یعنی آقا یاسر بیادگار مانده که البته بخاطر نامگذاری خود شهید او را محمد سعید هم صدا می زنند که الحمدالله فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر و از بسیجیان فعال در ساری و داماد حقیر است.

فلذا ضمن تشکر از فرمانداری محترم چالوس و بنیاد شهید استان و شهرستان که برای احیای یاد این شهید بزرگوار اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده اند، امیدوارم که نام و راه و یاد و اهداف این سردار چالوسی همانند سایر شهدا ماندگار و پایدار باقی بماند.
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 دي 1389
درود خدا براوباد.ولی بهترنبود ایشان را به نام معرفی می کردید.
ياسراكبري 25 دي 1389
خوش بحالت حاج صادق ،دادمادخوبي گرفتي.من ازنزديك باروحيات دادمادت آشناهستم .بسيارپرتلاش اهل علم و عمل هست ... انشاء الله راه پدرش راادامه ميدهد
ضیایی 25 دي 1389
امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. مقام معظم رهبری
احمدیان 25 دي 1389
با تشکر از آقای رنجبر که به مسائل ایثار و شهادت در استان توجه خاص دارند. نوشتار ایشان در مورد شهید طوسی ، شهید بصیر ، شهید علمدار ... و امروز شهید زندی.
ردایی 25 دي 1389
روی سنگ یاد بود این شهید شعری نوشته که انسان را تکان میدهد:
گر ذره ای زجسمم در این جهان نباشد
غم نیست جسم خاکی در خاکدان نباشد
من مرغ باغ عشقم ، فردوس جایگاهم
حیف است مامن من اندر جنان نباشد
بسیجی 25 دي 1389
هزاران شهید مانند این عزیز سفر کرده در نقطه نقطه مازندران هدیه به انقلاب و اسلام شدند. چرا ساز و کاری مدون و به روز شده برای معرفی همه عزیزان به نسل جوان وجود ندارد؟
مرادی 25 دي 1389
انصافا در حق شهید زندی مثل شهدای دیگر کم کاری شده. با توجه به نحوه شهادت ایشان ، رشادت های ایشان در منطقه عملیاتی ، روحیه کار وتلاش و حضور همه جانبه در جبهه ، جانبازی ایشان از چند ناحیه و در نهایت نداشتن مدفن و مزار که هر کدام از اینها می تواند محور داستان در یک رمان قرار بگیره به نظر میرسه زندگی این شهید استعداد ساختن فیلم رو داره.
نجفی از ساری 26 دي 1389
وصف دلاوری های اورا شنیده ام وحش شاد یادش جاویدان باد.
از ساری 26 دي 1389
وصف دلاوری های اورا شنیده ام روحش شاد، یادش جاویدان ، راهش پر رهرو باد.
عقيل برمو 27 دي 1389
باسلام؛دكترصدق صفاي جنابعالي موجب شده،قلم زني تان درراستاي شهيدوشهادت هم باشد...دامادبزرگوارت هم از سابقون السابقون ميباشد...انشاءالله باشهداي جنگ تحميلي محشورشويد.
دانشجوي رشته علوم تربيتي دانشگاه آزادواحدنكا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.317 seconds.